sobota, 7 listopada 2015

Nikt nie jest zły...


W wiadomościach, gazetach, internecie, książkach, kronikach czy w innych źródłach można usłyszeć o masowych zabójstwach, pobiciach, maltretowaniach, wyżywaniu się psychicznym jak i fizycznym itp. O sprawcach tego typu rzeczy większość z nas wyraża się jako o złych ludziach. Ale, czy kiedykolwiek zastanawialiście się czy oni na prawdę są złymi ludźmi? Pewnie w tej chwili myślicie, że chcę uniewinnić ich zachowanie. Po co w ogóle piszę takie rzeczy? Już, już tłumaczę! Z natury człowiek nie jest zły. W ogóle nikt nie jest zły. (Ale jak to???) Tak, to! Nikt. Ludzie nie są źli. To czyny tych ludzi są złe - ot co. Mamy wybór pomiędzy złymi czasownikami a tymi dobrymi. Czasem pod wpływem impulsu, nagłego napływu złości, robimy o krok za daleko, tyle że kiedy orientujemy się, że przesadziliśmy... Jest za późno. Zły czyn nazwałabym reakcją chemiczną - nie da się z kartki spalonej powrócić do kartki papieru; w odróżnieniu od zjawiska fizycznego.

Jest to coś czego ludzie z brakiem w niektórych przypadkach stalowych nerwów, lub braku cierpliwości; upadają. Złe czyny można nazwać czasem nieodwracalnym upadkiem - błędów, które popełniliśmy nie można doprowadzić do poprzedniego stanu. Gdybyśmy robili wszystko dobrze, to bylibyśmy gdzieś indziej.


42 komentarze:

  1. Bardzo ładnie napisane:)

    Miłego dnia! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny styl pisania :)
    Zapraszam do mnie ;)

    princess-aim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uważam, że żaden człowiek nie jest zły. Człowiek jest nazywany złym poprzez jego czyny, żaden człowiek nie jest do końca popsuty :)
    Serdecznie zapraszam do mnie : Mój blog Kliknij ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i bardzo ładne zdjęcia :)
    Zapraszam na mój blog i jeśli jesteś zainteresowana wspólnym obserwowaniem to daj mi znać :)
    Pozdrawiam cieplutko! :*

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. no jednak cos w tym jest , ale pogladow ludzi o czyms takim tak łatwo nie zmienimy
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. mądrze napisane :)

    Zapraszam na mojego bloga : twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. racja, to czyny i błędy tworzą w oczach innych z człowieka potwora.

    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś spodobało mi się stwierdzenie, że zło jest po prostu brakiem dobra. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie to napisałaś :) Zgadzam się z Tobą :) + śliczne zdjęcia
    bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest tak jak piszesz. Ludzie często działają pod wpływem impulsu, są też czasem wybuchowi. To często też kwestia tego, jak wychowali go rodzice albo są pod wpływem innych.

    Sięgając chmur

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację! Ludziom nadaje się metki, ze względu na przeszłość...Jednak trzeba pamiętać, że to czyny ludzi pokazują kim są, więc niestety niektórzy ludzie popełniają mnóstwo okrucieństw. Ale można też wychodzić z innego założenia: czy nie każdy z nas robi złe rzeczy?

    Pozdrawiam,
    ohvictorria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nikt nie rodziny się zły, okrutny. Każdy z nas rodzi się wyjątkowy i każdy ma szansę na dobre życie, ale niektórzy wybierają inną drogę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładnie, ja jestem wręcz przekonana, że człowiek nie jest zły. Podejmuje tylko złe decyzje, ponieważ działa mu się jakaś krzywda i takim ludziom trzeba pomóc, a nie ich osądzać.

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne zdjęcia. I w ogóle bardzo fajna nazwa na bloga :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie napisane, super zdjęcia :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. hm, ciekawe stwierdzenie ze to nie ludzie, a czyny, ale te czyny jednak biorą sie z jakiejs głowy
    zapraszam do mnie: http://16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy z nas jest inny, ale nikt nie jest zły!
    http://myylifeastina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się z tobą, miło ogląda się twój blog :) świetne zdjęcia ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne zdjęcia :) I co najważniejsze fajnie i mądrze napisane :)

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe spostrzezenie, ale jednak moim zdaniem czyny biorą się skądś. Z glowy, ze sposobu bycia/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Ślicznie wyszłaś :)

    http://cocktaildressnews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Troszkę mam inne zdanie co ty, to prawda, że czyny tych ludzi są złe, ale to oni sami w gruncie rzeczy je wykonali, więc to oni ponoszą za to winę, to oni są winni.
    Śliczna! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz naprawdę dużo racji! Jednak uważam, że każdy człowiek musi odpowiadać za swoje czyny, właśnie złe czyny.
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy post, ponieważ masz w nim dużo racji, aczkolwiek ja uważam, że źli ludzie istnieją. Owszem nikt nie rodzi się zły, ale nabywa to w życiu. Jeżeli osoba czyniąca zło jest szczęśliwa z tego powodu, sama w sobie staje się złem.
    Pozdrawiam, życzę dalszych sukcesów w blogowaniu i zapraszam do siebie, jednocześnie zachęcając do obserwacji!:)
    http://aguuuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię takie posty, świetnie się je czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Myśle że źli ludzie nie istnieją, uważam że czasem psują ich jakieś wydazenia w ich życiu i zmieniają sie na innych ale nie złych.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  27. Napisałaś to całkiem ciekawie jednak niestety nie do końca mogę się z tobą zgodzić. Są ludzie, których psują inni ludzie lub wydarzenia i wtedy złe rzeczy robią pod wpływem impulsu. Ale czy na przykład zamachy w Francji... Czy terroryści robią te zamachy pod wpływem impulsu? Myślę, że źli ludzie istnieją, może nie od razu się tacy rodzą ale stają się tacy w ciągu swojego życia i potrafią zniszczyć komuś innemu życie nie z powodu impulsu ale z premedytacją.
    Ogółem lubię twój styl pisania i poruszyłaś ciekawy temat, każdy może mieć inne zdanie ;)
    Pozdrawiam!
    Mój blog-kliik

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy post, ale mam trochę inne zdanie :)
    Owszem człowiek nie rodzi się zły, lecz z własnego doświadczenia wiem, że to życie, okoliczności, sytuacje zmieniają człowieka. A jeżeli złe uczynki sprawiają komuś radość to pomyśl czyż nie jest on zły? :)

    miss-and-jess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja chyba nie zgodzę się z Tobą tak do końca :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo mądry post i oczywiście się z tobą zgadzam, choć w pewnych przypadkach na pewno miałabym jakieś wątpliwości :)
    http://www.olkiks.blogspot.com/ Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Mądrze to napisałaś!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny blog :)
    Obserwacja za obserację?
    Zacznij
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny i przemyślany tekst!

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. bardzo ładnie piszesz :)

    http://xxdomiczkxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie bawię się w ,,kom/kom'' czy ,,obs/obs''.
Jeśli lubisz mój blog to go zaobserwuj, a jeśli nie masz konta google, ale wpadasz na mój blog, to po prostu zapisz sobie gdzieś adres. :)
Za każdy komentarz i każde wejście - dziękuję!