sobota, 23 stycznia 2016

Sposoby na udany rok


Chociaż nowy rok rozpoczął się już dwadzieścia trzy dni temu, ale jeszcze mamy styczeń, czyli pierwszy miesiąc w tym roku. Jak na razie, jest na prawdę dobrze. Nawet bardzo dobrze. Ja pierwszy semestr już skończyłam i powiem szczerze, że może w stu procentach nie jestem zadowolona z siebie, ale takie mocne siedemdziesiąt. W teraźniejszym półroczu, dam z siebie wszystko by mieć piątkę z rysunku i malarstwa (dla niewtajemniczonych chodzę do plastycznej szkoły).
Ale to nie spełnianie postanowień jest najważniejsze, czy też świetne oceny, super kontakt z rówieśnikami, najlepsze ubrania czy artykuły elektroniczne. Dzisiaj przedstawię Wam kilka moich propozycji - jak sprawić by Ten Rok - był wyjątkowy, najlepszy i niezapomniany!



Bądźmy milsi

Może się wydawać, że piszę zbyt banalnie. Ale czasem najbanalniejsze rzeczy mogą zmienić stosunek innych osób do nas na lepszy. Czasem miłe słówko, wypowiedziane przez nas do drugiej osoby, pochwała, komplement - czasem właśnie takie drobiazgi tworzą uśmiech na twarzy. Lub wdrożyć w życie zasadę ''uśmiech za uśmiech''. Powiedzenie ''dzień dobry'' do nieznanej nam starszej osoby rano lub powiedzenie ''dobrego dnia'' - właścicielce sklepu, która wyszła, by odśnieżyć próg. Mijamy ją codziennie, w drodze do szkoły, nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie!



Akceptujmy siebie jak i innych
Pamiętajmy, że każdy z nas jest inny. Każdy jest na swój sposób wyjątkowy. Jeśli chcemy żeby inni nas akceptowali, takimi jacy jesteśmy - to sami akceptujmy ''inność'' reszty ludzi. Czasem warto się zastanowić nad tym, że każdy zasługuję na szczęście. 



Sprawiajmy, aby każdy dzień był godny pamiętania
W czasie nudy niekoniecznie przeglądajmy facebook'a, instagram'a czy innych portali społecznościowych. Twórzmy coś kreatywnego. Może pora na spróbowanie czegoś nowego? Spisanie na kartce kilku rzeczy, których nigdy jeszcze nie robiliśmy, np. lot balonem czy chociażby jazda autobusem przed siebie? Nowe hobby, rozpoczęcie uprawiania jakiegoś sportu, czytanie większej ilości książek? Niekoniecznie siedźmy przed ekranem laptopa czy telewizora... Więcej spacerów (jeśli mróz nie osiąga dziesięciu stopni celcjusza..), basen? Jest wiele sposobów aby się nie nudzić. Trzeba tylko chcieć!



Spędzajmy więcej czasu z bliskimi i przyjaciółmi
Zamiast siedzieć samemu w pokoju i robić coś pozbawionego sensu spędźmy ten czas z rodziną/przyjaciółmi. Świetnym pomysłem jest się odłączyć od telefonu/komputera/laptopa. Luźna rozmowa, gra planszowa, dyskusja czy po prostu bycie razem będzie dużo lepszym rozwiązaniem!



Spełnianie postanowień noworocznych - nie jest najważniejsze
To też ma jakiś poziom ważności. Ale czasami, skupiamy się tylko na jednym zapominając o reszcie, lub później i tak - nic nie wypełniając. Świetnym pomysłem jest oparcie się o jedno słowo w danym roku (tzw. One Little Word), które będzie przez 365/366 dni dla nas drogowskazem - do czego dążymy, co chcemy polepszyć. Ja w tym roku wybrałam słowo ''zadowolenie'' - z siebie, bliskich, z ludzi wokół. Myślę, że będzie to dla mnie budujące.




Wracam do systematycznego pisania.
Mam nadzieję, że moje pomysły się Wam przydadzą.

Macie jakieś swoje pomysły na polepszenie tego roku? Jeśli tak - to swoje propozycje wypisujcie w komentarzach! Koniecznie!










18 komentarzy:

  1. To co napisałaś, idealnie obrazuje moje myślenie! Najważniejsze, by nie przejmować się błahostkami, czerpać z życia jak najwięcej. :)
    Co do szkoły - tak jak Ty, nie jestem zadowolona z ocen w 100%. Życzę powodzenia w drugim semestrze!

    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawiajmy, aby każdy dzień był godny zapamiętania- o tak! :) Korzystajmy z każdej chwili :)
    www.mybloggingtravel.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie receptą na nowy, lepszy rok jest zostawienie wszystkich nieprzyjemnych sytuacji, ludzi którzy nas ograniczają. Odcięcie się od nich. Nowa pasja- siłowania, mam nadzieję, że zapał mi nie opadnie, a będzie coraz lepiej:) Bo zadowolenie z siebie jest gwarancją dobrego samopoczucia i pewności siebie!
    veronique. KLIK
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, moim słówkiem na ten rok będzie... samorealizacja. Tak! To najbardziej pasuje :) Dzięki za pomysły, są naprawdę trafne.
    Życzę miłego roczku :)

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI NA KANALE! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny, pozytywny post! :)
    Udanego roku!<3
    Pozdrawiam
    CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post :) Często narzekamy na to, że ludzie są nie mili i nie sympatyczni, kiedy tak naprawdę my też nie jesteśmy perfekcyjni. Często nie zauważamy u siebie złych zachowań :) Akceptacja :) Najważniejsza rzecz w życiu. Powinniśmy akceptować siebie. Nikt nie jest idealny, każdy ma wady i dobrze, dzięki temu każdy jest wyjątkowy i ponadczasowy :) Każdy dzień godny zapamiętania. Każdy dzień przepełniony jest radością, wygraną, musimy je tylko dojrzeć. Nasi bliscy, najwspanialsi i najkochanisi spędzajmy z nimi więcej czasu :) My ich potrzebujemy i oni Nas też :)
    Zapraszam na mojego bloga pełnego optymistycznych słów, oryginalnych stylizacji, przepysznych przepisów, pięknych zdjęć, kreatywnych robótek i niezwykłych inspiracji :)
    http://www.kapetka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja zawsze mówię, że żeby każdy dzień roku był udanych to patrzeć do przodu a nie do tyłu i dużo uśmiechać się!
    Zapraszam do mnie! Dopiero zaczynam! -> MÓJ BLOG - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam sie z tobą :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w tym roku nie mam żadnych postanowień. Chcę tylko ten rok spędzić wesoło i nie przejmować się tyloma rzeczami co w tamtym. :)
    Buziaki <3, meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne sposoby,ja na ten rok uważam,że każdy dzień może być w końcu lepszy. I jestem przekonana,że ten rok przyniesie mi więcej sukcesów niż 2015. :)

    My blog - click!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się twój optymizm ;) i lekkość z jaką piszesz posty. Pozdrawiam.
    foto-by-sara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia ! :)

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno skorzystamy z twoich rad! :3

    TMblackandwhite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ślicznie wyglądasz !
    zapraszam do mnie :
    http://ollcia-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. akceptacja siebie czesto jest trudna
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Nie bawię się w ,,kom/kom'' czy ,,obs/obs''.
Jeśli lubisz mój blog to go zaobserwuj, a jeśli nie masz konta google, ale wpadasz na mój blog, to po prostu zapisz sobie gdzieś adres. :)
Za każdy komentarz i każde wejście - dziękuję!